AD eli Art Director | Digitoimisto KWD Digital

Ota yhteyttä ja kerro miten voimme auttaa

Henkilötiedot
Kerro hieman projektistanne.

Ota yhteyttä

Olet täällä

AD eli Art Director

AD eli Art Director on vakiintunut visuaalisen suunnittelun ammattinimikkeeksi. AD:n työsarka, kaikesta visuaalisuudesta vastaaminen, on hyvin laaja-alainen kattaen niin perinteiset kuin sähköisetkin mediat vaatimuksineen, mahdollisuuksineen ja rajoituksineen.

AD:stä puhutaan usein myös silloin, kun tarkoitetaan graafista suunnittelijaa. Digiajan AD tarvitsee vahvan visuaalisen näkemyksen, koulutuksen ja kokemuksen lisäksi graafisen softan osaamista. Samalla AD:n on tiedettävä, mikä esimerkiksi InDesign- tai Photoshop-ohjelmitoissa soveltuu ja ei sovellu printtiin tai nettiin.

Web-AD on digitoimiston asiakkaille korvaamaton

Mainonnan ja markkinoinnin painopisteen siirtyessä digitaalisiin ja sosiaalisiin medioihin on tullut entistä tärkeämmäksi, että graafinen suunnittelija on erikoistunut juuri verkkopalveluiden visuaalisuuteen. Art Director joutuu siis yhä paremmin ymmärtämään moninaisten verkkopalveluiden ja verkkototeutusten tekniikkaa. Digitaalisen median myötä AD-tasolta odotetaan aina vain enemmän näkemystä visuaalisuuden lisäksi myös konsepti- ja toiminnallisuuspuolelta.

Web-AD:n panos www-sivustojen ja verkkokauppojen suunnittelussa

Verkkopalvelujen ja erilaisten verkkototeutusten graafisen suunnittelun lähtökohtana ovat aina sekä asiakkaan tarpeet että internet-sivuston, verkkokaupan tai muun verkkopalvelun käyttötarpeet ja tavoitteet. Ulkoasusuunnitteluun sisältyy aina välttämättä myös käyttöliittymäsuunnittelua tai muuta konseptointia.

Kun verkkopalvelun ulkoasusuunnittelussa käytetään digitoimistomme web-AD:n kaltaista korkean ammattitaidon omaavaa graafista suunnittelijaa, suunnittelussa päästään yhtä aikaa visuaalisesti puhuttelevaan ja teknisesti toteuttamiskelpoiseen lopputulokseen. Internet-tekniikoihin erikoistuneet graafiset suunnittelijat tuntevat järjestelmien mahdollisuudet ja rajoitukset. Toimivuuden lisäksi verkkopalvelu, mainosbanneri, kotisivu, verkkokauppa tai vaikkapa Facebook-kampanjasivusto on taatusti myös visuaalisesti tuore, ajantasainen, ainutlaatuinen ja mahdollisimman hyvin tarkoituksensa ja tavoitteidensa mukainen.