AITO hyvän olon kauppa uudisti brändinsä ja nimensä | Digitoimisto KWD Digital

Ota yhteyttä ja kerro miten voimme auttaa

Henkilötiedot
Kerro hieman projektistanne.

Ota yhteyttä

Olet täällä

AITO hyvän olon kauppa uudisti brändinsä ja nimensä

Luontaistuntijoiden AITO-brändiuudistuksen toteutti verkossa KWD Digital

AITO ohjaa suomalaisia luonnonmukaisesti terveisiin elämäntapoihin. Aiemmin Luontaistuntijat-nimellä toiminut osuuskunta on kotimainen terveyskauppaketju. Sen AITO-yrittäjät ovat perehtyneet myymiinsä luontaistuotteisiin ja elintarvikkeisiin.

Luontaistuntijat uusivat tänä syksynä brändiään ja vaihtoivat sen yhteydessä nimeään. AITO-nimenvaihdos aiheutti sivustojen ulkoasu-uudistuksen ohessa mittavan domain-muutosten ja uudelleenohjausten operaation. AITO-kauppiaita on yli 60 ja AITO-sivustoja kaikkiaan noin 80, eli domain- ja nimimuutoksen vaatimia päivityksiä oli projektissa melkoisesti.

Aitokauppa.fi-sivustolla on integraatioita muihin järjestelmiin, eli myös niiden osalta domain-muutosten vaatimien päivitysten tekeminen oli välttämätöntä.

Faceliftin, domain-muutosten ja uudelleenohjauksien lisäksi sivustoille perustettiin uudistusten yhteydessä täysin uusi infra. Uusi palvelinympäristö on tehnyt sivustojen toiminnasta vakaata ja vähentänyt vikaherkkyyttä merkittävästi. Jatkokehitys on samalla aiempaa tehokkaampaa, sillä käytössä ovat kunnon kehitystyökalut.

AITOkaupan ja KWD Digitalin yhteistyö alkoi alun perin vuonna 2016, jolloin uudistimme Luontaistuntija.fi-sivuston. Tuolloin myymäläkohtaiset Drupal6-multisite-sivustot siirrettiin pääsivuston kanssa samaan D7-sivustoon Domain Access -moduulin avulla. Sisällön ylläpitoa helpotettiin toisin sanoen jo tuolloin mahdollistamalla päivitysten tekeminen yhdestä ja samasta D7-administa.

Domain Access voi olla haasteellinen moduuli sekä integraattorille että sisällöntuottajalle. Me laajensimme moduulia custom-moduuleilla, jotta käyttökokemus olisi mahdollisimman sulava. Kun moduulin kulmia oli siloiteltu suoraviivaisempaa käytettävyyttä varten, asiakas sai käyttöönsä työkalun, jonka avulla uusia kauppiassivustoja on helppo lisätä ja vanhoja helppo hallinnoida.

Aitokauppa.fi-sivustosta on integraatio verkkokauppaan siten, että esimerkiksi AITO-myymälöiden yhteystiedot päivittyvät sivustolle suoraan verkkokaupasta. AITO osuuskunta tuottaa myös kuukausittain ilmestyvää AITO-printtilehteä. Printtilehden julkaisujärjestelmästä on niin ikään integraatio Aitokauppa.fi-sivustolle siten, että lehden pääsee verkossa lukemaan joko näköisversiona tai digiartikkeleina.

Tutustu Aitokauppa.fi-sivustoon!