Konversio-optimointi | Digitoimisto KWD Digital

Ota yhteyttä ja kerro miten voimme auttaa

Henkilötiedot
Kerro hieman projektistanne.

Ota yhteyttä

Olet täällä

Konversio-optimointi

Konversiolla tarkoitetaan suhdelukua siitä, miten iso osa mainosnäytöistä tai klikkauksista johtaa toimenpiteisiin, kuten tilauksiin verkkokaupasta. Verkkosivuston tai verkkokaupan kävijämäärää voidaan kasvattaa monin erilaisin markkinoinnin keinoin. Kävijämäärän kasvattaminen ei kuitenkaan yksin riitä, vaan tavoitteena on saada kävijät tekemään ostoksia ja tilauksia.

Mitattavia toimenpiteitä voivat olla:

  • Tilaus verkkokaupasta
  • Yhteydenottopyyntö
  • Yhteystietosivun katselu
  • RSS-syötteen tilaus
  • Blogikirjoitusten lukeminen
  • Halutun alasivun katsominen (esimerkiksi tuote-esittely)
  • Sivustolla vietetty aika

Konversioprosentilla on hyvä mitata kävijöiden laatua. Suuristakaan kävijämääristä ei ole hyötyä, jos konversioprosentti pysyy alhaisena eikä johda tilauksiin.

Verkkokauppojen osalta konversiota voidaan parantaa monin eri keinoin, kuten:

  • Poistamalla myynnin esteitä
  • Virtaviivaistamalla tilausprosessia (vähemmän oston vaiheita)
  • Korostamalla haluttuja tietoja (hinta, toimitusaika)
  • Muokkaamalla ja uudelleensijoittamalla toimintakehotteita (painikkeet ja linkit)

Konversion parantaminen käytännössä

Konversion parantaminen vaatii tehokasta web-analytiikan hyödyntämistä ja eri toimintatapojen testaamista. Konversioprojektit voivat olla lyhyitä kerta-auditointeja toimenpide-ehdotuksineen, mutta parempaan lopputulokseen päästään pitkäkestoisella testauksella ja kehitystyöllä. Jokaisen muutoksen vaikutuksen seuranta vaatii riittävän pitkän analyysiajan, jotta sen onnistumisesta voidaan tehdä luotettavia johtopäätöksiä.

Konversion parantamispalveluihimme kuuluvat:

  • Nykyisen verkkokaupan käytettävyysauditointi
  • Web-analytiikan seuranta ja kehittäminen
  • Myynnin esteiden vähentäminen
  • Eri toimintamallien testaus ja analysointi