Hakukonemarkkinointi on kustannustehokasta ja kohdennettava mainosmuoto | Digitoimisto KWD Digital

Ota yhteyttä ja kerro miten voimme auttaa

Henkilötiedot
Kerro hieman projektistanne.

Ota yhteyttä

Olet täällä

Hakukonemarkkinointi on kustannustehokasta ja kohdennettava mainosmuoto

Googlea käyttäessä huomaa väistämättä hakutulosten yläpuolelle tai sivun oikeaan laitaan ilmestyviä mainoksia. Kyseessä ovat hakukonemarkkinoinnilla tuotetut maksetut mainokset. Valtaosa ihmisistä käyttää internetin hakukoneita etsiessään tuotteita tai palveluita verkosta. Siten meille on ensiarvoisen tärkeää, että asiakasyrityksemme linkki saadaan näkymään hakutuloksissa mahdollisimman korkealla sijalla.

Hakukonemarkkinointi (SEM, Search Engine Marketing) on maksettua mainontaa verkossa. Se jatkaa hakukoneoptimoinnin (SEO, Search Engine Optimization) tavoitteita eli pyrkimystä nostaa internet-sivustosi kävijämääriä ja sitä kautta laajentaa asiakaskuntaasi. Ehkä siksi SEO ja SEM usein sekoitetaan keskenään.

Hakukonemarkkinointi tai avainsanamainonta ovat äärimmäisen kustannustehokkaita tapoja edistää myyntiä. Tulospohjainen hakusanamainonta kuitenkin myös eroaa hakukoneoptimoinnista:

  1. Ensinnäkin SEM on maksullista. Hyvin hakukoneoptimoidut sivut näkyvät Googlen ja muiden hakukoneiden luonnollisissa hakutuloksissa hyvin korkealla. Tällainen näkyvyys on yrityksellesi, verkkokaupallesi tai www-sivustollesi ilmaista.
  2. Ihmiset luottavat enemmän luonnollisiin kuin maksettuihin hakutuloksiin.

Internet-sivuilla surffaileva kävijä haluaa pääsääntöisesti välttää mainokset, mutta hakukonetta käytetään, jotta vastaan tulisi kiinnostavaan yritys. Onnistuneen kaupan todennäköisyys on suurimmillaan, kun valmiiksi kiinnostunut ihminen löytää yrityksen www-sivut hakukoneen etusivun hakutulosten linkistä.

Mainonnan aloittaminen digitoimisto KWD Digitalin avulla on nopeaa ja helppoa. Asiakasyrityksemme näkyy Googlessa lähes välittömästi. Kirjoitamme iskevät mainostekstit ja valitsemme parhaat avainsanat. Kiinnostuneet ja ostohalukkaat asiakkaat suorastaan ryntäävät asiakkaidemme www-sivuille. Tulokset näkyvät välittömästi!

Hakusanamainonnan monikertaiset hyödyt

Avainsanamarkkinoinnin keskeiset hyödyt ovat

  • edullisuus,
  • kohdennettavuus,
  • mitattavuus ja
  • erinomainen ROI.

Kustannustehokasta tästä mainosmuodosta tekee se, että ainoastaan tehdyistä toimenpiteistä ja saavutetuista tuloksista maksetaan.

Hakukonemarkkinointi on myös todella helposti ja täsmällisesti kohdennettavissa. Esimerkiksi alueellisesti ja kielellisesti kohdennus voi olla hyvinkin tarkkaa ja valikoivaa. Ja saavutettujen tulosten tarkasteleminen on vieläkin tarkempaa. Yhtenä lisäetuna onkin, että tuloksiin voidaan reagoida nopeasti ja tarvittaessa muuttaa valitun kampanjan linjaa tai tyyliä.

Kolme askelta tehokkaaseen hakusanamainontaan

Tuloksellinen avainsanamainonta on tarkoin konseptoitua eli suunniteltua. Ensimmäinen askel onkin määrittää markkinoinnille tavoitteet. Halutaanko toimenpiteillä saavuttaa

  • mahdollisimman monta kävijää,
  • paljon myyntiä, liidejä tai konversiota, vai
  • vahvistavaa brändinäkyvyyttä?

Parhaimmillaan kaikki nämä tavoitteet voidaan saavuttaa yhdellä ja samalla kampanjalla.

Seuraavaksi tulee määritellä kampanjan kohdeyleisö. Ketkä halutaan tavoittaa? Mistä ja miten?

Ja viimeiseksi täytyy tietysti vielä luoda mainokset ja mainosryhmät. Mainosryhmät on syytä määritellä kooltaan mielekkäiksi. Myös markkinointiviesti kannattaa vielä tässä vaiheessa viimeistellä ja hioa terävimpään huippuunsa.

Tämän jälkeen kampanja jatkuu tulosten mittaamisella. Hakusanamainonnan työkalujen käytön ja web-analytiikan voit jättää meidän osaaviin käsiimme

Google AdWords hakukonemarkkinoinnin täsmätuotteena

Kaikkein toimivimman mainoskampanjan kehittämiseksi valitulla budjetilla kehotamme ottamaan yhteyttä myyntiimme. Google AdWordsin käytön etuihin kuuluu, että asiakas voi itse määrittää mainontaan käytettävän maksimisumman. Kulut pysyvät oletetun kokoisina, eikä lasku pääse yllättämään.

Google AdWords antaa mainostajalle täyden kontrollin mainoskampanjan kustannuksiin. Mainostaja voi itse päättää mainokseen kohdistuvien klikkausten hinnan ja mainonnan päiväbudjetin. AdWords ei edellytä sitoutumista ennalta määriteltyyn päivittäiseen minimibudjettiin tai klikkaushintaan.

Google-mainonnassa tulee huomioida, että hakusanamainokset kilpailevat toisiaan vastaan. Mikäli toinen mainostaja on valmis maksamaan korkeampaa klikkaushintaa, voi hänen mainoksensa nousta näkyvämmälle paikalle. Mainokset eivät kuitenkaan pääse parrasvaloihin pelkästään rahalla, sillä Googlella on käytössä myös laatupistejärjestelmä, jolla valvotaan mainonnan laatua.

Pyydä tarjous tästä linkistä!